Wednesday, December 22, 2010

Selamat Tinggal....Selamat Datang


Ku terpegun di jendela bila hujan gerimis senja
Tak ku lihat di hadapan ku diri ku dalam lamunan (Gerimis Senja)


Termenung aku seketika, memikirkan tahun 2010 bakal mengundur diri. Makin lama makin tua dah aku nie, bukan aku je, orang yang baca post aku nie pun makin tua jugak.. Tak gitu???. Dalam setahun ni ape yg aku capai.. Hanya aku yang tahu. Tapi banyak lagi matlamat yang tidak kesampaian. Biasalah, kita nie manusia, bukan semua perkara yang dapat memenuhi kemahuan kita. Dimana ada kemahuan di situ ade highway...hehe.. Perkara@azam aku yang tertangguh, cambiase aku postpone ke tahun depan. Tahun depan aku ade azam baru lagi. Makin mencabar kehidupan aku dari hari ke hari. Aduhhh....Tapi Biasela, manusia yang hidup tanpa cabaran, tak bermakna hidupnya. Hidup perlukan cabaran.


2010 dah nak berlabuh.. Tapi kenangannya tetap tersemat di ingatan kita semua. Untuk aku yang minat sukan, 2010 nie banyak acara sukan besar.. 1st World Cup. Congrate to bebudak Spain dan tidak lupa juga si Sotong ajaib. Peramal cemerlang sepanjang WC 2010. Si penyibuk burung nak "challenge" tapi tak mampu bro.. Games Asia negara kita Malaysia dapat mengumpul 12 pingat emas kalau tak silap aku la.. Bebudok Kelate 2 piala tahun nie. Tu pasal sukan. Pasal politik tanah air pulak, macam-macam berlaku. Aku doakan negara kita tetap aman sentosa hendaknya.

Habis pasal 2010. Pasal tahun depan belum tahu lagi macamana ceritanya. Ape2hal kehidupan mesti diteruskan. Segala aral dan rintangan yang mendatang akan mematangkan aku dan kita semua. Dari tahun ke tahun tanggungjawab semakin besar. Sebagai khalifah Allah di muka bumi yang sementara ini, perlengkapkanlah diri dengan sebaik mungkin. Tanggungjawab anak kepada kedua ibu bapa, isteri kepada suami, rakyat kepada pemerintah dan yang paling penting tanggungjawab hamba terhadap Penciptanya..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails